سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقدار مصرف بادام هندی در روز

نظر

مقدار مصرف بادام هندی در روز

بادام هندی یکی از پرطرفدارترین آجیل‌های ایران و البته جهان می‌باشد. این آجیل که در ایران تولید نشده و کاملا وارداتی است. بادام هندی هم طعم دل‌نشینی دارد هم خواصی بی‌نظیر! در آجیل فروشی آنلاین هفت مغز پیش از این در مقالاتی متعدد و جداگانه خواص این آجیل بررسی شده است. در این نوشته مروری گذرا بر خواص بادام هندی داشته و در نهایت مقدار مصرف بادام هندی در روز را توضیح می‌دهیم.

خرید بادام هندی

مروری بر خواص بادام هندی

بادام هندی غنی از اسیدهای چرب غیراشباع است. این آجیل بسیاری از ترکیبات مفید مانند پروتئین گیاهی، فیبر خوراکی، مواد معدنی مانند مس، روی و منیزیم به‌علاوه آنتی‌اکسیدان‌ها دا در خود جا داده است. بادام هندی حدوداً از 21 درصد پروتئین، 46 درصد چربی و 25 درصد کربوهیدرات تشکیل شده است. بادام هندی برای سلامت قلب بسیار مفید است. این خاصیت بادام هندی به محتوای چربی‌های سالم آن برمی‌گردد. بادام هندی به واسطه این چربی‌های سالم کلسترول بد را کاهش داده و سبب بالا رفتن کلسترول خوب می‌شود. همین عامل سبب بهبود سلامت قلب می‌گردد. از آنجا که سنگ صفرا ناشی از کلسترول‌هایی است که به شکل سنگ درآمده‌اند، لذا این کاهش کلسترول سبب کاهش احتمال سنگ صفرا نیز می‌شود.

تقریبا 46 درصد بادام هندی را چربی‌ها تشکیل می‌دهند، لذا خوردن آن‌ها سبب کاهش اشتها شده و این عامل در کنار پیروی از یک رژیم غذایی سالم به کاهش وزن منجر می‌شود. بهترین زمان برای خوردن بادام هندی نیز برای لاغری پیش از غذا است.

کمک به سلامتی و تقویت استخوان نیز یکی دیگر از خواص بادام هندی (cashew) برای سلامتی است. خاصیت استخوان‌سازی بادام هندی نیز به ذخیره ویتامین K آن مربوط می‌باشد. پیشگیری از سرطان کولون، پروستات و کبد نیز جزو دیگر خواص بادام هندی به‌حساب می‌آید؛ زیرا بادام هندی منبع خوب ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانی لازم برای محافظت بدن در برابر آسیب‌های ناشی از میزان بالای رادیکال‌های آزاد است.

بهبود عملکرد مغز، کاهش خطر ابتلا به دیابت، پیشگیری از سردردهای میگرنی و کمک به حفظ سلامت پوست نیز همگی جزو خواص بادام هندی به شمار می‌آیند.

برای آشنایی بیشتر با خواص بادام هندی خواص بادام هندی، مهم ترین فواید مصرف بادام هندی را بخوانید.

مقدار مصرف بادام هندی در روز

استفان ساسوس (Stefani Sassos) متخصص تغذیه در انستیتو Good Housekeeping در خصوص مقدار مصرف بادام هندی در روز می‌گوید: “یک وعده 1 اونسی (حدود 1/4 فنجان) در روز مقدار مناسبی برای مصرف بادام هندی به حساب می‌آید.

با این مقدار مصرف می‌توانید از تمام مزایای بادام هندی برای سلامتی بهره‌مند شوید”.(1) توجه کنید که این مقدار بادام هندی دارای 196 کیلوکالری انرژی است. این مقدار کالری مقدار زیادی به حساب آمده و درصورت مصرف بیش از حد می‌تواند منجر به اضافه وزن گردد.

درصورتی که تصمیم دارید برای کاهش وزن از بادام هندی استفاده کنید بهتر است دو نکته را به‌خاطر بسپارید. نخست این‌که بهتر است بادام هندی را دقابقی پیش از غذا میل کنید تا میل کمتری به غذا داشته باشید. دوم این‌که حتما باید از یک رژیم غذایی کم کالری استفاده کنید.

منبع: سایت آجیل فروشی آنلاین هفت مغز