سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

نظر

سئو کمک میکند تا در بهترین جایگاه در نتایج جستجو قرار بگیرد و به با گذر زمان به رتبه ها بالاتر هم برسید. حال که با مزیت سئو کردن سایت آشنا شدید بهتر است که پیش زمینه هم از تعریف سئو داشته باشید که در ادامه برایتان شرح می دهیم.

سئو چیست و چه کاربردی دارد ؟ درست در همین لحظه که وارد این صفحه شدید در اولین پله و مرحله یادگیری سئو ایستاده‌اید. جایی که لازم نیست هیچ پیش‌زمینه و دانش قبلی در مورد  تعریف سئو داشته باشید. بدیهی‌ترین و اساسی‌ترین نیاز بعد از گذراندن آموزش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین و ایجاد وب‌سایت تجاری، آشنایی با اصول سئو (به انگلیسی: SEO و مختصر Search Engine Optimization) است.

رابطه موتورهای جستوگر و سئو چیست؟

موتورهای سرچ یا همان جستجوگر ربات هایی دارند که به کمک آنها صفحات وب را آنالیز و بررسی می کنند و مطالب صفحات سایت را دسته بندی و در پایگاه داده های خود ذخیره می کنند.

هنگامی که کاربران عبارت هایی را جستجو می کنند؛ موتورهای جستجوگر با جستجوی خود سعی می کنند تا بهترین نتایج را نشان دهند.

حالا وقت آن است که بدانید ارتباط سئو و موتورهای جستجوگر چیست؟

آنها به کمک یکسری الگوریتم ها و دستورالعمل های ویژه، سعی می کنند تا نتایج را به گونه ای الویت بندی کنند که کاربر بتواند مرتبط ترین جستجو را مشاهده کند.

ترتیب نمایش نتایج به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. هدف سئو سایت، آشنایی و شناخت چنین الگوریتم هایی است که توسط آنها می توان رتبه بندی را بهبود داد و به جایگاه های برتر در نتایج رسید.

اهمیت سئو چیست؟

تا اینجا به طور کامل در رابطه با اینکه سئو چیست و چه کاربردی دارد با شما صحبت کردیم؛ شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اهمیت سئو در چیست و چرا باید برای سایت به دنبال سئو باشیم؟

بهتر است برای پاسخ به این سوال یک نگاه دو جانبه داشته باشیم:

بیشتر افراد وقتی قصد خرید محصولی را دارند و یا می خواهند درمورد یک موضوع خاص اطلاعاتی کسب کنند به سراغ اینترنت می روند و با سرچ کردن یکسری از کلمات به خواسته خود می رسند.

سئو و بهینه سازی سایت باعث میشود تا سایت شما در نتایج چنین جستجوهایی ظاهر شود و بتوانید بازدید و ترافیک بالایی را جذب کند.

مورد دوم اینکه موتورهای سرچ، همان نتیجه ای را به کاربر نشان می دهد که در جستجوی آن می باشد؛ پس اگر کاربری وارد سایت شما شد، به این معنی است که به دنبال محصولات و خدمات شماست و او یک کاربرد هدفمند است و تبدیل شدن او به مشتری کار چندان سخت و پیچیده ای نیست!

مزایای سئو :

  • دیده شدن در نتایج جستجو
  • بالا بردن رتبه سایت
  • افزایش بازدید و فروش
  • آسان ترین و ارزان ترین روش تبلیغاتی
  • کمک به برندینگ سایت

آشنایی با مهم ترین مراحل سئو سایت :

سئو و بهینه سازی سایت یک فرآیند زمانبری است که نیاز به یادگیری اصول سئو و یکسری ترفندها و تکنیک هایی دارد که با الگوریتم های گوگل سازگاری دارد. برای کسب جایگاه بهتر در گوگل نیاز است تا درمورد سئو تکنیکال، سئو داخلی، سئو خارجی، سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه،  لینک سازی هدفمند، بازاریابی محتوایی، تحلیل و بررسی سایت های رقبا، بهینه سازی سرعت و ... اطلاعات کاملی داشته باشید و در زمان مناسب از بهترین استراتژی سئو برای بهینه کردن سایت استفاده کنید.

نکته مهم در رابطه با سئو :

مهم ترین نکته ای که باید برای سئو سایت در نظر داشته باشید این است که از هر کدام اصول و قوانین سئو درست و به موقع استفاده کنید؛ زیرا دور زدن اصول سئو عواقب ناخوشایندی به همراه دارد.

چکیده مطلب :

امروز کاربرد سئو چنان مشهود شده است که قابل چشم پوشی نیست و می توان فرآیند بهینه سازی را برای هر سایتی در هر حوزه ای اعمال کرد اما اگر می خواهید seo سایت خود را شروع کنید، باید به دنبال بهترین شرکت سئو باشید. میموس (www.mimos.ir) یکی از معتبرترین سایت هایی است که با ارائه بهترین خدمات سئو توانسته است سایت های بسیاری را به اولین نتایج جستجو برساند و رضایت کافرمایان بسیاری را در این زمینه بدست آورد.

منبع