سیلیس چیست و کاربرد آن

کاربرد سنگ سیلیس به دلیل مقاومت بالای خود بسیار زیاد است. در این میان انواع سنگ سیلیس به صورت کوارتز، تریدیمیت و کریستوبالیت است. در ادامه از این مطلب شما را با خواص و قیمت سیلیس آشنا می کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

خاک سیلیس چیست؟

خاک سیلیسی نوعی خاک خاص است که در آن ذرات silica و کائولینیت های صفحه ای وجود دارند. با روش های فیزیکی این نوع ترکیبات را نمی توان از یکدیگر جدا کرد و به مرور زمان از یکدیگر جدا می شوند. بخش سیلیسی در خاک بعد از جدا شدن به شکل دانه های ریز دایره شکل هستند.

کریستال سیلیس چیست؟

Silica در انواع گوناگونی مانند سیلیس کریستالی و آمورف وجود دارد. نوع کریستال آن در برای سنگ سیلیس کاربردهای بیشتری دارد. به عنوان نمونه از آن در فضای استخرها، آکواریوم و سیستم های تصفیه آب و پارک های آبی استفاده می کنند.

خواص سیلیس

از کاربرد سنگ سیلیس می توان به صنعت جواهرسازی و زیورآلات اشاره کرد. به دلیل زیبایی و جلوه اش، از آن برای ساخت انواع گردنبند و دستبند استفاده می کنند. همچنین این نوع سنگ دارای خواص فیزیکی و درمانی است. برای درمان بیماری های چون سرفه، سوزش پوست و شکم درد از آن استفاده می کنند. همچنین موجب آرامش در افراد می شود و بینایی را تقویت می کند.

کاربرد سیلیس در صنایع گوناگون

این ماده دومین ماده رایج در پوسته زمین است و به راحتی قابل دسترسی هستند. ما روزانه به طو ر گسترده از آن در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم، اما ممکن است به دلیل استفاده زیاد، از آن غافل باشیم.

به طور کلی این ماده در صنایع شیشه سازی، چینی سازی، سرامیک سازی، سندبلاست، لاستیک سازی، چسب سازی، ریخته گری، پاک کننده های صنعتی، تصفیه آب و ... مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه شما را با چندین کاربردهای خارق العاده  Silicaبیشتر آشنا می کنیم.

ساختمان سازی

از این ماده به دلیل مقاومت بالا در ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان استفاده می کنند. این مواد شامل آجرهای نسوز، بتن، سیمان، ملات ساختمان، بلوک های بتنی، ماسه، تخته سنگ و گرانیت است. از این رو کارگرانی که در تماس با این نوع مواد هستند باید مراقب باشند که در معرض آسیب قرار نگیرند.

کشاورزی

کشاورزان باید بدانند که بعد از چند سال کشت و کار، خاک مقدار سیلیس مورد نیاز خود را از دست می دهد. به همین دلیل باید از کودهای حاوی سیلیس استفاده شود تا از این طریق موجب تقویت خاک شوند. از این رو از کاربرد سیلیس در این حوزه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی
  • کاهش شوری و نمک خاک
  • افزایش مقاومت در برابر بیماری و آفات گیاهان
  • افزایش مقاومت در برابر تنش های محیطی
  • افزایش میزان ماندگاری سبزیجات

ریخته گری و نسوز

به دلیل مقاومت بالای سیلیکا تا دمای 1470 درجه سانتی گراد می توان از آن در ساخت قالب های ریخته گری فلزاتی از جمله آلومینیوم، آهن سیاه، آلیاژ های مس و برای نسوز در کوره های آهن، سیمان، شیشه و فولاد استفاده می کنند.

نوع silica

کاربرد آن

سیلیس درجه یک

شیشه سازی، فرو سیلیس، پشم شیشه و صنایع شیمیایی

سیلیس درجه دو

ماسه ریخته گری، ماسه سندبلاست، فیلتراسیون و دیرگذارها

سیلیس درجه سه

تولید سیمان و بتن سبک، ماسه های آهکی و آجر سنگ

خرید اینترنتی و قیمت سیلیس (Silica) با کیفیت

سیلیس فرآوری در کارخانه وارد فرایند خردایش می شود؛ سپس شستشو داده شده و به وسیله کوره خشک می شود. در این فرایند پودر و سنگ سیلیس ریخته گری به وجود می آید که قابل استفاده برای قالب های ریخته گری فلزات مثل:آهن، مس، آلومینیوم و … می باشد. از پودر آن به عنوان نسوز بخاطر مقاومت و سختی بالای آن استفاده می شود. گروه صنعتی آرا سنگ الوند به عنوان بزرگ ترین مرکز فروش سیلیس همدان، پودر و سنگ سیلیس همدان برای ریخته گری برای رفع نیاز صنایع گوناگون فعالیت گسترده ای در سطح کشور دارد. در این قسمت از سایت آرا سنگ الوند، در رابطه با خصوصیات و خواص سیلیس و همچنین کارکرد آن در صنعت پرداخته شد، شما می توانید برای دریافت اطلاعات بهتر و بیشتر به کربنات کلسیم و میکروسیلیس مراجعه کنید و همچنین درباره ی (Silicon dioxide) یا سیلیکا هم می توانید در ویکی پدیا بیشتر بخوانید. شما برای ارتباط با این مجموعه می توانید به سایت آن به نشانی www.arasangalvand.com مراجعه نمایید. وب سایت آرا سنگ الوند، مرجع لیست قیمت و فروش سیلیس همدان ممتاز و درجه یک می باشد.

 

برای خواندن ادامه مطلب سیلیس چیست و کاربرد آن اینجا کلیک کنید